söndag 30 maj 2010

Byta jobb?

Fyra och ett halvt år på lärarutbildningen, bortkastade? Jag vet inte faktiskt. Men som det är i nuläget så inser jag mer för varje dag att det här inte känns rätt. Lärare jobbar stenhårt, ofta 50 timmar eller mer per vecka för att upprätthålla en någorlunda hög standard på undervisning, föräldrakontakt, rättning, mm. Vi är ständigt kritiserade, oavsett hur hårt vi arbetar och hur mycket vi än tar på oss. Det finns så mycket annat jag vill med mitt liv än att vara fast i ett arbete med låg lön och höga krav. Min egentliga drivkraft ligger i att hjälpa utsatta och "svaga" barn, exempelvis sådana utsatta för mobbning eller liknande. Jag tänker mig mer arbete kring mobbning eller kanske inom facket där jag får arbeta med att förbättra lärarutbildningen och statusen i läraryrket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar