onsdag 25 augusti 2010

Ärlighet varar längst

Vissa dagar vill jag bara börja om från noll. Vissa dagar känner jag kort och gott att jag inte vill vara jag eller att jag önskar att jag gjort andra val i livet. Idag handlar det så mycket om hat, självklandran, självömkan, mer hat, ånger, depression och mycket mer. Varför har jag valt att arbeta med något jag inte känner mig helt säker på? Varför går jag ner mig så totalt extremt mycket så fort något går mig emot? Livet känns allt annat än rättvist nu. Jag kämpar ständigt med att göra mitt bästa. Ofta har jag stunder då jag känner mig totalt värdelös och jag låter mig ofta dömas av andra människor, som om jag lever genom dem på något vis. Det tycks vara så att jag helt enkelt inte kan vara hel i mig själv. Det finns så mycket att jobba på. Och idag hatar jag mig själv och allt runt omkring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar